Social Icons

czwartek, 6 lutego 2014

Kruszon smak dzieciństwa !

Zawsze gdy mam gorszy dzień piekę kruszona który kojarzy mi się ze smakiem mojego dzieciństwa . To ciasto piekła mi moja babcia kiedy byłam małą dziewczynką . A wam jakie ciasto kojarzy się z dzieciństwem ?

 


Składniki :

1/2 kg mąki 
1/2 szkl cukru
1 kostka margaryny 
4-6 żółtek 
4 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia 
jakiś owoc ( w moim przypadku wiśnie ) 
2 łyżeczki kakao  

Sposób przygotowania :

Na początku wrzucamy do miski mąkę, margarynę, proszek do pieczenia, po czym zagniatamy. Następnie dzielimy je na 3 równe kulki. Do jednej z nich dodajemy 2 łyżeczki kakao i ponownie zagniatamy. Potem wkładamy je do zamrażalnika aż staną się twarde. Po wyjęciu z zamrażalnika ścieramy na tarce i układamy w następującej kolejności ( podaje od spodu ) : 
1. Ciasto białe 
2. Ciasto ciemne 
3. Owoc 
4. Piana z białek (po ubiciu z 1/2 szkl cukru )
5. Ciasto białe 
Po ułożeniu ciasta pieczemy w temp. 170 st. C przez około 45-50 min.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Durszlak.pl
Akcja: Nie kradnij zdjęć!
 
Blogger Templates