Social Icons

niedziela, 9 marca 2014

Jak wałkować klejące ciasta ?

W niektórych sytuacjach jest tak, że trudno przełożyć ciasto na blaszkę. gdyż się klei. W tym poście pokaże wam, że to nić trudnego. 
Gdy pieczemy ciasta, które potrzebują pieczenia kilku placków osobno, często przyklejają się nam do stolnicy bądź blatu. Jednak jest na to prosty sposób. Będziemy potrzebowali tylko do tego papieru do pieczenia, pary nożyczek oraz pisak. Na początku kładziemy papier do pieczenia do naszej formy i odrysowujemy wymiar z dna blaszki po czym wycinamy. Pamiętajmy że papiery ma być tyle co upieczonych placków. W następnej kolejności dzieli ciasto na tyle części ile będziemy mieli placków. Tak przygotowane ciasto przekładamy osobno do blaszek i pieczemy. Po upieczeniu wyjmujemy oraz zdejmujemy papier, placek studzimy na ściereczce. Następną warstwę przygotowujemy w ten sam sposób.




3 komentarze:

  1. hmm... ja podsypuję mąką, nic się nigdy nie klei :) albo wykładam forme papierem do pieczeniaAle sposób ciekawy, może kiedys skorzystam :) Zapraszam do mnie: poezja-smakow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba jakaś ciemna jestem bo nie bardzo rozumiem. Wycięłam te papiery, podzieliłam ciasto na tyle porcji ile będzie placków i gdzie tu mowa o wałkowaniu i klejeniu się ciasta? Same wskakują do foremek?Wydaje mi się że jak jest post o walkowaniu i klejeniu to tu jest priorytet.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to jest matrix Dorotko :-), no i witaj w klubie, też nie kumam :-)
      Pzdr Dario

      Usuń

 
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Durszlak.pl
Akcja: Nie kradnij zdjęć!
 
Blogger Templates